Dagelijks archief: maart 14, 2007

Bal der geweigerden

Ik had kaarten voor het Bal der geweigerden. Iedereen had mij verteld dat ik mezelf gelukkig mocht prijzen dat ik niet was uitgenodigd voor het echte boekenbal. Nee, het Bal der geweigerden, daar gebeurde het. Daar zag je de echte schrijvers. Dus kocht ik kaartjes voor het Bal en nam mijn twee dichtende vrienden mee. Een van hen had dan wel de Cees Budding’-prijs gewonnen, maar ook hij had geen kaarten voor het echte bal. Nou ja, echte bal, echte bal…

Grappig genoeg was het Bal der geweigerden vrijwel verlaten. Alleen ik was er, mijn twee dichtende vrienden, Jaime en Jurg die samen 66,6% van de Propria Cures-redactie vormen en mijn neef. Mijn neef (Erik van Muiswinkel) was vroeger ook redacteur van Propria Cures, dat kon dus geen toeval zijn. Dat was ook geen toeval want het Bal der geweigerden is vier jaar geleden bedacht door Propria Cures. Ik weet niet wie het nu organiseert, maar niet iemand die weet hoe je een feest moet houden. Mijn neef laat zich gelukkig niet afschrikken door een lege zaal en zong de avond vol. Mijn dichtende vrienden, de redactie van Propria Cures en ik klapten zo hard als we konden. Daarna besloot ik naar het echte boekenbal te gaan, honderd meter verderop. Het feest waarvoor ik geen kaartje had maar waar ik gewoon naar binnen wandelde. Ik hoefde niet eens mijn borsten te laten zien.