Dolly Parton

De komende twee weken maak ik samen met mijn co-auteur Marion Witter een tournee langs de lokale omroepen (radio Drenthe, radio West, omroep Zeeland, radio of tv Friesland en/of Groningen, iets in Twente…) om ons boek Domweg gelukkig op het platteland te promoten. Daar kan ik me nu al mateloos op verheugen. We huren een pick-up truck (een witte), een van ons achter het stuur, de ander met de voeten op het dashboard en draaien keihard Dolly Parton-muziek. Onderweg stoppen we bij een wegrestaurant waar alleen vrachtwagenchauffeurs komen en schrijvers. Dan drinken we koffie met poedermelk en eten er een roze koek bij, want van zo’n road trip krijg je natuurlijk honger. Na iedere uitzending drinken we een biertje met de regisseur en stappen we weer in onze truck op weg naar Drenthe, Groningen en/of Friesland. We scheuren via Hoog-Soeren en Leermens helemaal naar Polderziel en we zingen mee met Dolly: “Thank God I’m a country girl…”

Morgen begint onze tournee, maar om vast in de stemming te komen was ik gisteren in de IJsselhallen in Zwolle omdat ik kaartjes had voor het concert van Dolly. Ik heb gelijk al haar cd’s gekocht om straks in de truck te draaien en twee roze cowboyhoeden die Marion en ik opzetten als we straks op de lokale televisiestations te zien zijn. Yihaaaaaaa, here we come!

Geef een reactie

