De vrouw is een optische illusie

Natuurlijk moet ik hard werken en heb ik deadlines en afspraken, maar vandaag heb ik een half uur van mijn tijd verloren met staren naar een dansend silhouet (klik hier) De vrouw is een optische illusie. Hoe je haar waarneemt is afhankelijk van hoe dominant je rechter- of linker-hersenhelft is. Ik nam de proef op de som met twee collega’s. Collega A zag de vrouw naar links draaien (rechter hersenhelft dominant), collega B zag de vrouw op precies hetzelfde moment naar links draaien (linker hersenhelft dominant) en zelf kon ik de vrouw of naar links of naar rechts laten draaien. In totale verwondering hebben we met z’n drietjes naar de vrouw gekeken. Ga ik nu weer aan het werk, met twee hersenhelften.

Geef een reactie

