Aan tafel met Sonja Schuurman

wereld-draait-door2.jpg
Na de presentatie van het boek ‘Aan tafel met Sonja Schuurman’ liepen mijn collega Jérôme en ik terug naar het kantoortje aan de gracht. Onze wandeling bracht ons bij de Plantage waar net op dat moment De Wereld Draait Door werd opgenomen. We besloten Nathalie en Amber, de schrijfsters van het Schuurman-boek even gedag te zeggen. Ze zaten die avond in het publiek bij DWDD. ‘O, daar bent u!’ riep de vrouw bij de deur blij toen ze me zag. Ze pakte me bij mijn arm en loodste me naar een kamer achter de studio. Snel trok ik Jérôme aan zijn arm mee. We werden aan tafel gezet met de gasten van die avond, de mannen van Koefnoen, een man met een stropdas en een hele aardige Zweedse illustratrice. Of we wat wilden drinken. Ja, dat wilden we wel. En of we een bord op schoot wilden… Een bord op schoot was Draait Door-taal voor een uitgebreide Italiaanse maaltijd met veel wijn erbij. We hadden geen idee waarom we daar zaten, maar we aten vrolijk mee. Presentator Mathijs kwam de kamer binnen en stelde zich netjes aan me voor. We schudden handen en ik mompelde mijn naam, nog steeds geen idee waar ik deze vip-behandeling aan te danken had. Vervolgens kwam er een meisje met een multomap onder haar arm de kamer binnen. Ze bracht ons naar de bank, waar speciaal voor ons twee plaatsen waren gereserveerd. Het meisje met de multomap kwam af en toe nog vragen of we het naar onze zin hadden, of we genoeg te drinken hadden en of we misschien prominenter in beeld wilden.
Pas bij het verlaten van de Plantage begrepen we met wie we verward waren. Buiten, op de stoep stond de agent van de familie Schuurman. Stampvoetend omdat hij niet naar binnen mocht. En omdat hij honger had en dorst en omdat hij de hele uitzending over het boek ‘Aan tafel met Sonja Schuurman’ had gemist. Naast hem stond een boze vrouw, die sprekend op mij leek. Jérôme en ik stapten in de taxi die op ons stond te wachten en reden weg, nog even zwaaiend naar onze dubbelgangers op de stoep.

2 Reacties op “Aan tafel met Sonja Schuurman

  1. hahaha, net echt!
    leuke column manonski

  2. Excellent blogpost, good looking blog, added it to my favorites!

Geef een reactie

