Dagelijks archief: december 2, 2007

Cafe 1900

regen-7.jpgVanaf de eerste dag wist ik dat we voor elkaar gemaakt waren, mijn stamcafé en ik. Gisteravond was café 1900 voor het eerst open. Maanden geleden, toen ik door een vriendin aan eigenaar Max werd voorgesteld, had ik al gezegd dat ik stamgast zou worden. Niet vanwege de drank, maar omdat ik van stamcafés hou. Daar kan ik niks aan doen. Ik heb vroeger te vaak naar Cheers gekeken (where everybody knows your naaaaaame…..)’Kun je niet een leuk verhaaltje schrijven over 1900?’ vroeg Max. In ruil daarvoor mocht ik voortaan in die ene Chesterfield zitten – alleen. En speciaal voor mij zou hij wireless internet aanvragen. En wilde ik het hele café rookvrij hebben? Ook dat was geen probleem.Om twee uur vannacht verliet ik het café, als laatste want dat doen stamgasten. Vanaf morgen schrijf ik mijn blogs vanaf het café aan het plein. Lezertjes die mij zoeken, vinden mij voortaan daar.