De nieuwe Manon

De schrijvers van het kantoortje aan de gracht waren op zoek naar een nieuwe Manon. In tegenstelling tot wat ik zelf dacht, was die verbazend makkelijk te vinden. Wie goed kijkt, ziet ze bij bosjes door de stad fietsen. Goedlachse blonde vrouwen op de fiets met een macboekje onder de arm. Schrijven kunnen ze allemaal. De schrijvers aan de gracht organiseren nu een Idols-achtige show waarbij de Manonnen (M/V) moeten strijden om dat ene fijne plekje aan het raam. Wie het best koffie kan zetten, het snelst de huur kan overmaken en wie zonder het alarm af te laten gaan het kantoor kan verlaten heeft gewonnen. Natuurlijk ben ik blij voor de schrijvertjes dat ik zo makkelijk vervangbaar ben, maar een beetje droevig is het wel. Door een rare samenloop van dingen verlaat ook mijn oudste vriend straks het kantoortje. Dan kunnen we altijd samen nog een tafeltje aan het raam innemen bij Bagels & Beans en spelen we daar kantoortje.

Sinds ik heb geschreven dat ik wegga, krijg ik mailtjes van verontruste redacteuren die vragen of ik mijn freelance-bestaan nu verruilde voor een echte baan. Ik stel iedereen (inclusief de oude en de nieuwe Manon) gerust door te vertellen dat ik gewoon freelance schrijver en journalist blijf. Alle opdrachten zijn welkom. De nieuwe Manon schrijft altijd door.

Een Reactie op “De nieuwe Manon

  1. Ik zit echt heel erg te genieten van je verhalen en wat ben ik toch blij dat je mijn vriendin bent en je mijn vouwfietsjes zo leuk vindt. Ik ga zondag in de Melkweg een liedje zingen voor je jarige mannetje en wil graag snel weer eens een zwemmertje met je maken in Schellingwoude.
    xxJW

Geef een reactie

