Is liefde besmettelijk?

Of het leuk was om een jeugdroman te schrijven, vroeg het lezertje. ‘Jawel,’ antwoordde ik. Er is niets leukers op de wereld. Maar het is ook doodeng. Over drie weken verschijnt Izzylove: Is liefde besmettelijk? Wat er doodeng aan is, vroeg het lezertje. Ik moest er een tijdje over nadenken, maar fictie schrijven is gewoon enger dan journalistieke verhaaltjes schrijven. Als journalist kan ik me altijd verschuilen achter die rare geïnterviewden. Hun gedachten worden mijn woorden, maar het zijn nooit mijn gedachten. Je eigen gedachten op papier zetten, ook als ze heel leesbaar zijn en soms zelfs om te lachen, is andere koek, om maar eens een koekjesuitdrukking te gebruiken. Over drie weken liggen er zesduizend exemplaren van Izzylove in de winkel. Als ik tot die tijd een beetje raar ben, moet u het mij maar vergeven. Ik vind even alles doodeng.  

8 Reacties op “Is liefde besmettelijk?

  1. Ik ben denk ik verlieft op een jongen maar weet het niet zeker. een vriendin heeft het door vertelt. en nu weet iedereen het! ik weet niet zeker of de jongen op mij is maar in de klas staart hij vaak naar me.
    wat moet ik doe?

  2. hallo ik ben amy het tweelingzusje van lisa die schrijft ook naar jou ik heb een liefdes probleem
    ik ben verliefd op een jongen uit mijn klas maar hij niet op mij nou ik twijvel, soms is hij super lief maar bij zijn vrienden doet hij stoer en dan pest hij mij.ik heb jou boek over izzy gelezen help je me please!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. hooi ik ben lisa en ik heb ook een liefdes probleem net zoals amy m’n tweeling zusje.ik heb verkering met een jongen die amy’s ex is geweest en hij haat haar bijna !! en hij gaat om met amy’s lover en ze pesten haar maar mijn vriendje pest ook mee! wat moet ik doen om daniel voor amy te winnen heeeelp!!!!!

  4. Ik zou die jongens een exemplaar van Izzylove geven en zeggen dat ze het heel snel (maar niet te snel want dan snappen ze het misschien niet) moeten lezen. Misschien leren ze er nog iets van. Jongens zijn eigenlijk een soort meisjes, maar dan net een beetje anders. Soms hebben ze een gebruiksaanwijzing op hun rug staan in hele kleine lettertjes die je alleen kunt lezen als je er met je neus heel dicht bij gaat staan. Succes Lisa en Amy, wees maar blij dat jullie elkaar hebben in de wereld die liefde heet!

  5. ik ben verliefd op iemand
    en mijn reactie op diegene is het tegenovergestelde dan dat ik wil geven…………

  6. Tja, ik zou zeggen, gewoon zeggen dat je hem leuk vindt. En als je dat niet durft, gewoon heel vriendelijk naar hem lachen, de hele tijd en overal.

  7. hoi ik ben tess ik heb een boekbespreking over het boek:is liefde besmetelijk?door Izzy love ik vindt het een heel leuk boek maar ik weet niet echt iets om mee te nemen wat te maken heeft met het boek voor mijn boekbespreking! zou u misschien wat weten?ik heb hem al op 1 juni
    groetjes tess keppel!

Geef een reactie

