Dagelijks archief: juni 25, 2008

De grote liefdesquiz

Ik noem hem Moon, maar hij heet Roel, de man die er alles aan doet om mijn boek ‘Izzylove: Is liefde besmettelijk?’ onder de aandacht te brengen van de drie miljoen toekomstige lezertjes. Moon luistert de hele dag naar liefdesliedjes en draagt een gouden ketting met een hart eraan (al heeft hij liever niet dat ik dit doorvertel). Hij heeft ook iets heel leuks bedacht voor de boekpresentatie, morgen bij boekhandel Van Rossum in de Beethovenstraat in Amsterdam. De auteur zal daar namelijk DE GROTE LIEFDESQUIZ presenteren. Zo stond het in ieder geval in het persbericht en in de uitnodiging die hij heeft verstuurd. Vandaag stond mijn telefoon de hele dag op de stilstand waardoor Moon mij niet kon bellen om te vragen hoe het ermee ging. ‘Waarmee ging?’ vroeg ik, toen hij me eindelijk op mijn huisadres had weten te traceren. ‘Met DE GROTE LIEFDESQUIZ natuurlijk,’ zei hij. En opeens wist ik ook weer waarom mijn telefoon op stil stond. Zodat ik me fijn de hele dag kon concentreren op de liefde. En gek genoeg wilde dat maar niet lukken. Wie een liefdesquiz wil maken moet licht en vrolijk zijn, terwijl ik alleen maar somber en zwaar was. Liefde, zucht. De wegen van het hart zijn al zo ondoorgrondelijk. ‘Zal ik het dan maar zelf doen?’ vroeg Moon en hij liet de tatoeage zien die hij gisteren op zijn arm had laten zetten. De cover van mijn boek op ware grootte op zijn arm. Er zaten nog wat gekke korsten op de verse tatoeage waardoor alleen het woord ‘besmettelijk’ nog te lezen was. De rest van de titel zou morgen op de presentatie ook te zien zijn, zo verzekerde hij mij. Alles zou goed komen. Ik hoefde alleen nog maar even 357 vragen te bedenken over de liefde. Want het zou een razend moeilijke quiz worden, dat was zeker.