De grote liefdesquiz

Ik noem hem Moon, maar hij heet Roel, de man die er alles aan doet om mijn boek ‘Izzylove: Is liefde besmettelijk?’ onder de aandacht te brengen van de drie miljoen toekomstige lezertjes. Moon luistert de hele dag naar liefdesliedjes en draagt een gouden ketting met een hart eraan (al heeft hij liever niet dat ik dit doorvertel). Hij heeft ook iets heel leuks bedacht voor de boekpresentatie, morgen bij boekhandel Van Rossum in de Beethovenstraat in Amsterdam. De auteur zal daar namelijk DE GROTE LIEFDESQUIZ presenteren. Zo stond het in ieder geval in het persbericht en in de uitnodiging die hij heeft verstuurd. Vandaag stond mijn telefoon de hele dag op de stilstand waardoor Moon mij niet kon bellen om te vragen hoe het ermee ging. ‘Waarmee ging?’ vroeg ik, toen hij me eindelijk op mijn huisadres had weten te traceren. ‘Met DE GROTE LIEFDESQUIZ natuurlijk,’ zei hij. En opeens wist ik ook weer waarom mijn telefoon op stil stond. Zodat ik me fijn de hele dag kon concentreren op de liefde. En gek genoeg wilde dat maar niet lukken. Wie een liefdesquiz wil maken moet licht en vrolijk zijn, terwijl ik alleen maar somber en zwaar was. Liefde, zucht. De wegen van het hart zijn al zo ondoorgrondelijk. ‘Zal ik het dan maar zelf doen?’ vroeg Moon en hij liet de tatoeage zien die hij gisteren op zijn arm had laten zetten. De cover van mijn boek op ware grootte op zijn arm. Er zaten nog wat gekke korsten op de verse tatoeage waardoor alleen het woord ‘besmettelijk’ nog te lezen was. De rest van de titel zou morgen op de presentatie ook te zien zijn, zo verzekerde hij mij. Alles zou goed komen. Ik hoefde alleen nog maar even 357 vragen te bedenken over de liefde. Want het zou een razend moeilijke quiz worden, dat was zeker.

 

2 Reacties op “De grote liefdesquiz

  1. Hallo Manon; Zoals je ziet zijn we naam genoten,dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat we ook familie zijn,al is de naam Sikkel nu ook weer niet zo algemeen.
    Het was ook niet mijn bedoeling om op zoek te gaan naar naam genoten,maar ik was op zoek naar een nicht van mij die in de begin jaren vijftig naar canada is geemigreerd en waar we nog spaarzaam kontakt hadden,maar al enige tijd niets meer horen,zodoende kwam ik je naam tegen.
    En bij aanklikken van de website kwam je foto te voorschijn en dacht he dat is een bekend gezicht,vandaar deze reactie.
    Zelf ben ik inmiddels ook tachtig en doe het rustiger aan,uit je stukje wat ik las maak ik op dat je begin veertig ben( prachtige leeftijd )dus toen je werd gboren had ik al een tamelijk turbulent deel van mijn leven er op zitten hoewel het daar niet op hield en nog een geweldig stuk te beleven viel.
    Om niet al te uigebreidt over mij zelf te ohren even terug naar jouw stukje, ik begrijp dat je schrijfster journaliste ben of omgekeerd,zijn dat kinderboeken of is litiratuur in het algemeen.
    Voor de bovengenoemde quiz izzylove zoek je daar antwoorden voor op de vraag wat is liefde ?
    Wat verwacht je daarop voor antwoorden,fijn besnaard of grof,zoiets als ik zou d,r voor geen milloen kwijt willen,maar voor euro terug kopen,zo zijn er nog wel een aantal te bedenken.
    Manon hierbij ga ik het voorlopig laten ik en wens je succes met je werk en uiteraard met je leven, en mocht ik je ooit aan een idee kunnen helpen, dan heb je nu in ieder geval min adres.
    Grt. Geraard.

  2. Neef, of zal ik zeggen achterneef of oudoom, of hoe dat ook heet? Ik probeerde je terug te mailen, maar heb geen idee hoe ik dat moet doen via mijn eigen blog. Daarom schrijf ik maar gewoon terug in de publieke ruimte die internet heet. Je nichtje is mijn tante, de oudste zus van mijn vader. Ze verhuisde samen met mijn vader (en haar man en twee zonen) naar Canada, in de jaren vijftig. Ze leeft nog steeds en ik schrijf nog wel eens met haar. Ze is een prachtige vrouw. Als je me een mail stuurt op mijn e-mailadres (manonsikkel [at] media-visie.nl, dan geef ik je haar adres. Grappig om te bedenken dat je waarschijnlijk ook een neef van mijn vader bent, maar die is al honderdzeven jaar dood.

Geef een reactie

