Koningin Beatrix als student niet gemarteld

beatrix

Koningin Beatrix is als student niet gemarteld. Ze is ook niet achtervolgd, midden in de nacht van haar bed gelicht, uren lang in een cel gezet met een druppelende kraan boven haar hoofd.

Zelf ben ik ook nooit gemarteld, ook niet als student.

Het UAF is een organisatie die politieke vluchtelingen helpt om in Nederland een diploma te halen. Dat doen ze al zestig jaar en deze maand vieren ze hun verjaardag. De afgelopen dagen heb ik iedereen die ik ooit in mijn leven heb ontmoet een email gestuurd met de vraag of ze het UAF een felicitatie wilden sturen.

Heb ik u daarbij over het hoofd gezien, dan spijt me dat. Ga nu naar de site en feliciteer ze. Het is het enige wat u hoeft te doen. Het kost u tien seconden en het UAF is weer een felicitatie dichter bij de 60.000 felicitaties die ze willen krijgen.

Feliciteer hier: UAF

4 Reacties op “Koningin Beatrix als student niet gemarteld

  1. Ik zat me af te vragen wat je eraan hebt om gefeliciteerd te worden. Of om 60.0000 keer gefeliciteerd te worden.

    Hier in Baflo werd ik aangeschoten om mee te betalen aan een voedselpakket voor Oost-Europa. Daar gingen o.a. 3 pakken suiker, elleboogjes-macaroni en een macaroni-kruidenmix in. Vooruit, ik heb het maar gedaan.

  2. Kijk, dat is nou net de reden waarom het UAF liever 60.000 felicitaties heeft. Je zult maar 60.000 pakken elleboogjes-macaroni krijgen!!! Het UAF werkt met heel veel vrijwilligers. Die felicitaties is vooral bedoeld als extra aandacht voor het werk dat ze doen. Maar natuurlijk kunnen ze daarmee ook aan anderen (lees: donateurs) laten zien dat hun werk niet onopgemerkt blijft. Hoewel ze met 60.000 pakken elleboog-macaroni ook wel media-aandacht zouden krijgen!
    Ga je trouwens naar de reunie?
    (Leuk he dat ik nooit terug mail, maar wel terug blog….)
    M

  3. Ik hoorde dat er een reünie was, maar toen ik er naar zocht kon ik nergens informatie over zoiets vinden. Van wie ik het hoorde, dat ben ik vergeten, Ik hoorde ook nog ‘november’, maar november is alweer bijna voorbij. De kalender hier overziende heb ik pas weer tijd voor een reünie op 10 januari 2009. Is dan toevallig die reünie?

    Ik kocht dat elleboogjespakket vooral omdat de hele winkel stond toe te kijken. Dat gebeurt op het internet alen op een indirecte manier, in ieder geval zó, dat ik er geen elleboogjes-macaroni van ga kopen.

  4. De reunie zou 29 november zijn, maar is inderdaad verplaatst naar 10 januari, precies de dag dat jij weer tijd hebt om Baflum te verlaten. Dan zie ik je daar.

Geef een reactie

