Dagelijks archief: januari 9, 2009

De reünie

foto-369

Nooit eerder had ik zo veel contact met oude klasgenoten als deze dagen. De reünie die slechts een keer in de vijf jaar wordt gehouden valt samen met de mooiste dag om te schaatsen, iets wat nog minder vaak voorkomt dan een reünie. Een duivels dilemma noemde mijn vriendin het. Eerst schaatsen, dan naar de borrel aan het eind en heel erg dronken worden, sprak mijn oudste vriend. Vrienden die ik al jaren geleden uit het oog was verloren stuurden mailtjes. Wat ik zou doen, schaatsen of naar school? Er werd in de haast een alternatieve reünie in het café belegd, voor ‘s avonds laat na het schaatsen. Schaatsen én naar de reünie sprak een andere vriendin. Maar ik ben veel te ijdel om me na vijfentwintig jaar in een schaatsbroek met muts op mijn oude school te vertonen. Niet schaatsen dan maar, en heel veel spijt krijgen. En voor de zekerheid een tasje met schaatsen mee.