Dagelijks archief: mei 15, 2009

Jas met zonder knopen III

jas2

Ik heb een vriend die een plaag van papiervisjes in zijn huis heeft. Hij kan daar uren over vertellen. De papiervisjes eten namelijk zijn boeken op. Wat begon als een gezellige hobby – papiervisjes opsporen en dood maken – mondde uit in een niet te winnen strijd tussen hem en de papiervisjes. Hij timmerde kasten van papiervisvrij hout, legde lijmklemmen langs de plinten, bezocht congressen over ongediertebestrijding en liet uiteindelijk zijn huis met papiervisgifgas uitroken. Het leuke en ook zielige aan het verhaal is dat papiervisjes onzichtbaar zijn. Wie ze ziet wordt daardoor al snel door zijn omgeving voor gek versleten. Maar omdat ik de vriend al heel lang ken heb ik hem het voordeel van mijn twijfel gegeven. Nu zijn huis vrij is van papiervisjes, heeft hij zilvervisjes in zijn huis ontdekt. Zilvervisjes zijn eveneens onzichtbaar en eten niet je boeken maar de tegels in je badkamer op. In mijn geval zou dat geen kwaad kunnen, want die tegels zijn zo lelijk, dat ik hierbij alle zilvervisjes van de wereld uitnodig om langs te komen en zich tegoed te doen aan mijn badkamer.

Maar dit terzijde.

Ik ben mijn jas met zonder knopen kwijt. En om mijn lezertjes niet opnieuw lastig te vallen met de continuing story van de jas met zonder knopen, vertel ik wat over ongedierte. Maar mocht u mijn jas met zonder knopen ergens zien hangen, belt u dan even. Met name als u een medewerker bent van de Supper Club in Amsterdam.