Dagelijks archief: mei 16, 2009

Mijn eerste literaire prijs

Hiephoi, ik heb mijn eerste literaire prijs gewonnen! Vanaf vandaag ben ik de officiële winnaar van de Hotze de Roos-prijs. Niemand minder dan J.K. Rowling en Francine Oomen gingen mij voor. De verkoopcijfers schijnen ook in de pas te gaan lopen met die van hen.

Van het prijzengeld ga ik een bootje kopen en daar ga ik heel groot ‘Schippers van de Kameleon’ op schilderen. Ik ga een bezoek brengen aan de schrijver van de Kameleon – Hotze zelf. Nee wacht, ik ga elke dag bloemen op zijn graf leggen. Ik ga iedereen die ik ken op wijn en taart trakteren en ik zoen elke voorbijganger.

Maar de echte held achter het winnen van de Hotze-prijs is uitgeverij Moon (Dutch Media). Bijvoorbeeld mijn uitgeefster – Thille, die vanaf de eerste dag heilig geloofde in een glanzende carriere als kinderboekenschrijfster. En de Roelies (Roel, Martijn, Leonard, Ruurd), die al hun creativiteit en hun marketinggeld op Izzylove hebben gezet. En Willemijn, die eerst Mirjam heette, en Annette, die niet eerst Mirjam heette. En misschien nog iemand die ik nu vergeet. Dank jullie wel (ik houd nu de Hotze-trofee in de lucht, werp die vanaf het podium naar mijn man en kinderen, zonder wie dit nooit enz. enz. enz.)

dutchmedia