Ontzettend leuke actie van Shell

IMG_0923

Met een half oor luisterde ik naar de radio. Bij het reclameblok werd mijn aandacht afgeleid en daarom wist ik niet goed of ik het goed had gehoord. Als ik me verkleed als indiaan of cowboy zou melden bij een benzinestation van Shell, dan zou ik gratis kunnen tanken. Gratis tanken, ha, dat willen we allemaal. Snel zou ik naar de Shell rijden, het benzinestation dat ik al sinds 1988 boycot omdat ik in die tijd zoende met de man die zicht sterk maakte voor Shell-uit-Zuid-Afrika. Ik wist zeker dat ik nog ergens een cowboypak had liggen. Maar net toen ik de deur uit wilde gaan als een Dolly-Parton-meets-Old-Shatterhand, hoorde ik het volgende reclameblok. Niet elke cowboy kon zo maar tanken. Dat kon alleen bij bepaalde tankstations op bepaalde dagen op bepaalde uren. En al die bepalingen vond ik gewoon terug op de website. Groot was mijn teleurstelling toen bleek dat ik die dag alleen bij de Shell in Haren terecht kon. Haren, dat lag volgens mij in Groningen, 200 kilomtere van waar ik woon. Ik kende zelfs iemand die er woonde, maar om daar na al die jaren in een cowboypak langs te gaan… Maar hebberig als ik ben kan ik een gratis tank benzine natuurlijk niet aan mijn neus voorbij laten gaan. Gelukkig heb ik in deze snoeihete augustusweek nog een kans. Aanstaande vrijdag mag ik gratis tanken als ik me tussen twee en half vier meld bij dat ene Shell-station in Leeuwarden. Ik moet dan wel verkleed als ski-leraar, maar dat is niet het probleem. Ik heb nog een zilveren skipak op zolder, twee moonboots en een paar warme wanten. Misschien dat ik op de terugweg dan toch nog even langs ga bij mijn vriend uit Haren. Het is een eindje rijden, maar ik heb een tank vol benzine.

2 Reacties op “Ontzettend leuke actie van Shell

  1. Een volle tank die je dan weer leeg gereden hebt.
    Lekker dan.

  2. Shell heeft zich laten inspireren door de ijzersterke mop van Jantje die een rijksdaalder van zijn oma krijgt. En wat Jantje er van denkt te kopen, vraagt oma. Een portemonnee natuurlijk, om zijn rijksdaalder in te doen. Prachtmop! Heb ik als vierjarige veel en hard om gelachen.

Geef een reactie

