Aangeboden: thuiswerk

maxima

Vanaf vandaag ben ik officieel een thuiswerker, een soort garnalenpelster, maar dan anders. Nu ik mijn kantoortje aan de gracht heb leeggeruimd, heb ik opeens twee bureaustoelen, twee computers, twee bureaulampen en veel te veel multomappen. Het thuiswerk zelf bevalt me prima, behalve dat het nogal eenzaam is en alles naar garnalen stinkt. Wie thuis werkt hoeft geen moeite te doen om zich aan te kleden. De hele dag in een peignoir door het huis lopen kan ook. Haren borstelen, parfum op spuiten, mascara aanbrengen, lippen stiften, het is allemaal niet nodig voor wie de hele dag in eenzame opsluiting doorbrengt. Het is jammer dat ik niet meer rook, anders zou ik een asbak naast mijn computer zetten en de hele dag roken, niemand die er last van heeft. Drinken kan ik zelfs, overdag, whisky, als ik daar van zou houden. Nu ik thuis werk praat ik ook hardop tegen mezelf. Ik spreek mezelf vriendelijk toe, vraag of ik nog een kopje thee wil en neurie dan leuke liedjes die ik op last fm hoor. De gordijnen doe ik nog wel open omdat het zomer is, maar ik kan me voorstellen dat ik die van de winter lekker dicht laat. En opstaan hoeft dan eigenlijk ook niet meer. De hele maand november lig ik met mijn laptop in bed, kopje thee erbij, kachel hoog. Vanaf daar is het nog maar een kleine stap naar mezelf verkopen via een webcam. En toch leek het een verstandige beslissing om het kantoortje op te zeggen.

2 Reacties op “Aangeboden: thuiswerk

  1. Oow.
    Shoot.
    Manon.
    Dit.is.erg.
    Gelukkig heb ik kinderen die ik eerst weg moet brengen *&%$#, dus aankleden moet nog wel.

  2. het lijkt dat de verloedering niet veraf is!

Geef een reactie

