Boekenkasten

boekenkast

Ik heb mijn boekenkasten geschilderd. Vorige week waren ze snoeilelijk bruin, vandaag zijn ze beuldig wit. Niet gewoon wit, maar peperduur wit van Farrow & Ball, een Engels verfmerk dat alleen matte verf verkoopt met gekke namen als dead pigeon. Ik kijk naar mijn kasten en vind het zonde om ze vol te proppen met boeken. Daarom pak ik mijn boeken in dozen, zet die achter in mijn auto en breng ze naar de Slegte. Via i-tunes koop ik wat e-books en luisterboeken, die ik netjes opberg in een hoekje van mijn computer. De beuldige boekenkasten laat ik leeg. Ik begin een verzameling stenen, kristallen beelden, koeienplacemats en bierdoppen die ik dan uitstal in mijn boekenkasten, die dan bierdoppenkasten heten. Of koeienplacemattenkasten.

Of…

Ik zet alle boeken vandaag nog terug, keurig gesorteerd op alfabet en onderwerp. Ik duw alle boeken naar voren waarna ik ze met een houten stokje een paar centimeter naar achteren duw zodat ze allemaal op een lijn staan. En ik houd een plankje leeg voor ongelezen boeken en een plank voor poëzie. En dan stop ik mijn bierdoppen, stenen, kristallen beeldjes en koeienplacemats in een vuilniszak en zet die op straat.

3 Reacties op “Boekenkasten

  1. wel dat stokje eerst ook even door de dooie duif heen halen natuurlijk…

  2. Toffe manier om over gezondheid en sport te schrijven (zie je belofte van gisteren).
    Zeer sportief dat boeken tillen, schilderen en alles verslepen. En die dode duif is vast en zeker niet goed voor je gezondheid. Ongelooflijk hoe je die thema’s haast ongemerkt doorheen je stukje weeft.
    Knap van je Manon! (geeft toe, ik zou toch perfect in die jury van Dutch huppeldepup passen, niet?)
    Mijn stem heb je alvast.

Geef een reactie

