Ik ben niemand

stipjes nov

Vandaag belde er een mevrouw van het kantoor Regels zijn Regels. Ze had gehoord dat ik niemand was. Ze had een formulier voor zich liggen in negenhonderdfout. Daarop stond dat ik schrijver was en journalist. Dat is een ongehoorde combinatie. Imker en luizenmoeder, dat kon wel samen. Amateur-pianist en kookboekenschrijfster kon ook, maar journalist en schrijver, dat was zo vreemd… daaruit kon de afdeling Regels zijn Regels alleen maar opmaken dat ik niemand was. En zolang de belastingdienst niet had kunnen vaststellen dat ik wel iemand was, was het nu uit met de pret. Ik vroeg Regels zijn Regels wat ze bedoelde met die opmerking. ‘Uit met de pret, dat moet ik even navragen,’ zei Regels zijn Regels. Ze zou me in de wacht zetten. Ik luisterde naar Phil Collins die pauzemuziek speelde en wachtte. En wachtte. Tot ik dezelfde mevrouw van Regels zijn Regels weer aan de lijn kreeg. Ik vertelde haar dat ik de dag ervoor al een uur met de meneer van Regels zijn Regels aan de lijn had gezeten. ‘Ja hij,’ sprak ze. ‘HIj werkt nog niet zo lang. Hij weet niet zo veel. Wacht, dan zet ik u even in de wacht.’ Ik ben nog steeds niemand.

 

4 Reacties op “Ik ben niemand

  1. en leuker kunnen ze het niet maken…

  2. Leuker hoeft ook niet want ik moet nu al zo hard lachen:)

  3. Ben benieuwd wat ze voor je bedenken bij Regels zijn Regels, want ik ben dat dan ook, denk ik!

  4. Welkom, niemand, in het land van nooit.

Geef een reactie

