Dagelijks archief: november 4, 2009

Izzy Love en de Jonge Jury 2010

izzylove is liefde

Heel lang geleden werkte ik als redactrice bij een uitgeverij die kinderboeken en strips uitgaf. Ik hield er een kelder vol boeken aan over want van alle boeken die uitkwamen, kreeg ik een exemplaar mee naar huis. En heel vaak stond er voor in die boeken het logo van de Kinderjury of de Jonge Jury. En omdat ik jong en onnozel was en nog niet verder dacht dan de lengte van mijn nagels (heel kort), ging ik ervan uit dat al die boeken ook die prijs hadden gewonnen. Pas toen ik zelf jeugdboeken ging schrijven, ontdekte ik dat alle boeken die in hetzelfde jaar verschijnen dat logo van de juryprijs krijgen. Dat logo zegt dus nog minder dan de barcode. Behalve…. dat als je eenmaal zo’n logo in je boek hebt staan, je meedingt naar de prijs zelf.

Ook mijn debuutroman (Is liefde besmettelijk? Door Izzy Love) komt in aanmerking om die prijs te winnen. Er hoeven maar 9000 lezers van 12 jaar of ouder even dit formulier in te vullen [DIT FORMULIER] en ik heb die prijs ‘in the pocket’. En als dan ook Francine Oomen, Maren Stoffels, J.K Rowling en Carry Slee en hun lezers op mij stemmen, dan kan er niets meer mis gaan. Dan ben ik straks de winnaar van de enige echte Jonge Jury Prijs 2010!

En als ik ‘m niet win, dan wil ik graag dat een van mijn drie andere favorieten wint:

Marjolijn Hof – Moeder nummer nul

Anna Woltz – tien dagen in een gestolen auto

Jenny Valentine – Op zoek naar Violet Park (vooral dit is het mooiste boek dat ik in jaren heb gelezen!)

Ik zeg: stem nu! (en laat me weten als je hebt gestemd, dan zal ik een van mijn 14 goudvissen naar je vernoemen).

www.jongejury.nl