Dagelijks archief: november 27, 2009

De moeder van Carry Slee

Ik ken een man die recensies schrijft voor de krant. Op een dag kreeg hij een brief van de moeder van Geert Wilders. Hij had iets onaardigs geschreven over het haar van Wilders en de moeder was woest. Ze wenste de man die ik ken naar de hel. En dat hij er maar lang mocht branden. De man die ik ken moest er om lachen, maar toen hij de volgende dag niet alleen iets onaardigs schreef over Wilders, maar ook over de moeder van Wilders, kwamen de bom- en poederbrieven met de regelmaat van de postbode.

Ik was de man en de bombrieven al bijna vergeten, toen ik een mailtje kreeg van de moeder van Carry Slee. Het kan ook de moeder van Maren Stoffels zijn geweest, want ze schreef me onder pseudoniem. Ze was woedend over een blogje dat ik dit najaar had geschreven. Ik had niets onaardigs over de andere schrijfsters geschreven, maar de moeder van Carry Slee – of de moeder van Maren Stoffels – dacht daar anders over. Ze stuurde me nare mails en noemde me ‘doos’. Dat vind ik om allerlei redenen een lelijk woord en alleen daarom al verbaast het me niets dat de moeder van Carry Slee – of de moeder van Maren Stoffels – zelf nooit is doorgebroken als schrijfster.

Ik verwijderde braaf de verwensingen die ze me stuurde en kreeg toen bijval uit onverwachte hoek. Eerst sprong mijn eigen moeder voor me op de bres en daarna de moeder van Geert Wilders. Samen trokken ze naar Den Haag en spraken een hartig woordje met de moeder van Carry Slee – of de moeder van Maren Stoffels. Die beloofde dat ze het nooit meer zou doen.

En zo liep alles toch nog goed af. Of althans, bijna alles.