Dagelijks archief: november 29, 2009

Carry zelf

Carry zelf belde me vanochtend op. Van haar moeder had ze gehoord dat die mij lastig had gevallen per post. Ik zei dat het niet zo erg vond en dat ik eigenlijk hele gezellige gesprekken had met haar moeder. ‘Maar mijn moeder is gek,’ zei Carry. ‘Die is als kind in een pot met toverdrank gevallen en zegt sindsdien hele gekke dingen.’ Ik verzekerde haar dat ik het helemaal niet erg vond. Dat ik het ook wel spannend vond dat iemand mij op mijn eigen website de les leerde. Moest ik ook maar niet zeggen dat Carry Slee lesbisch is. ‘Maar ik bén lesbisch,’ zei Carry. ‘Ja, dat weet ik,’ zei ik, ‘en dat was ook helemaal niet de essentie van mijn blogje indertijd, maar ja, je moeder dacht daar anders over.’ Ik vroeg Carry – nu ik haar toch aan de telefoon had – hoe zij dat had afgehandeld met haar eerste liefde die ze na dertig jaar weer had ontmoet. ‘O,’ zei ze, ‘die heb ik gewoon een boek van mezelf in haar handen geduwd en er toen in onleesbare krabbels een opdracht voor haar dochter in gezet. En daarna heb ik nooit meer iets gehoord.’

‘Goh,’ zei ik, ‘je moeder zei iets heel anders.’ Carry lachte hard en schel. Ik moest haar moeder nooit geloven en haar eigenlijk ook niet. Ik bleef in verwondering achter.