Dagelijks archief: december 18, 2009

Mijn uitgeefster – vervolg

Hoe kan het toch, vroeg de Vlaamse schrijfster, dat ik op  jouw blog altijd moet lezen over jouw uitgeefster? Mijn uitgeefster hier, mijn uitgeefster daar… en wat een leuke foto met zonnebrillen! De Vlaamse schrijfster had geen enkele foto van zichzelf met haar uitgever, laat staan dat hij een zonnebril droeg. En hoewel de schrijfster lovende recensies en niet misse nominaties had ontvangen, had ze nog nooit wijn met haar uitgever gedronken, zelfs geen kopje lauwe koffie met een verkruimeld koekje. De schrijfster stuurde een paar dagen later een sms naar mijn uitgeefster. Met wie ik op dat moment aan het lunchen was in theater Bellevue. In eerste instantie had ik nog gedacht dat de schrijfster overdreef. Zo vaak zag ik mijn uitgeefster nu ook weer niet. Maar toen mijn uitgeefster en ik een week na onze lunch in café Zeppos zaten en ze mij uitnodigde om te blijven eten, moest ik wel toegeven dat ik haar bijna vaker zie dan mijn eigen man. Zelfs de man van mijn uitgeefster zie ik vaker dan mijn eigen man.

En net toen ik besloten had dat ik ook eens ergens heen moest zonder mijn uitgeefster, liet ze me weten dat allebei mijn boeken binnenkort worden herdrukt en dat we snel eens moeten praten over de marketingcampagne die daarbij hoort. De volgende dag misschien al, met een diner voor twee, negen flessen wijn en onze zonnebrillen op. Ik vind het altijd leuk. Het enige nadeel is natuurlijk dat ik zo helemaal niet meer aan schrijven toekom.