Grappen over god

Ik mag nooit meer grappen over god maken. Na mijn blog van gisteravond sprak hij opnieuw tegen me. Ik legde hem uit dat het geen grap was geweest, maar dat ik me oprecht had verbaasd over twee mensen die tegen hun zin in hertrouwd waren alleen omdat G dat zo graag wilde. Hij wierp tegen dat er ook een heleboel mensen tegen hun zin in getrouwd zijn zonder zijn bemoeienis. Ik gaf hem maar gelijk. En bovendien, wie ben ik om moeilijk te doen tegen god? Opeens hoorde ik zijn stem luid en duidelijk in mijn hoofd. Hij wilde graag dat ik flink wat geld ging uitgeven aan een nieuwe garderobe. Hij wilde ook graag dat ik weer zou gaan roken en meer zou drinken. Hij fluisterde me in dat ik voortaan bandeloos moest zijn en niet te hard moest werken. Als je er eenmaal oor voor hebt, hoor je hem overal.

4 Reacties op “Grappen over god

  1. Dat klinkt als een G naar mijn hart!

  2. De leukste mannen zijn altijd onbereikbaar. En als je zonder ze denkt te kunnen, manifesteren ze zich als stemmetjes in je hoofd of in de spiegel.
    Oh ik hou van die types!

Geef een reactie

