Dagelijks archief: juni 16, 2010

IzzyLove in Carré

Vanmiddag om 4 uur zit ik in Carré, helemaal alleen op een podium. De zaal is leeg. Voor mij staat een laptop met een webcam. ‘Hallo’ zie ik op het scherm staan. ‘Hallo’, antwoord ik terug. Daarna is het een tijdje stil. ‘Hoe kwam u op het idee om die IzzyLove-boeken te schrijven?’ Het is de eerste vraag die me gesteld wordt tijdens de live-chat met IzzyLove alias Manon Sikkel. ‘Goeie vraag’, antwoord ik. Dat zeg ik altijd als ik niet weet wat ik moet antwoorden. ‘Wilde u altijd al schrijver worden?’ is de volgende vraag. Ik denk lang na. Vroeger wilde ik graag toneelspeelster worden. Alleen op een podium staan met een dikke laag make-up op mijn gezicht. Ik was op de lagere school niet van het podium af te slaan en elke zaterdag fietste ik naar een theater in Hilversum waar ik toneelles kreeg. En nu zit ik hier, in het mooiste theater van Nederland. Op een podium. Ik en mijn webcam. En ik kan maar niet bedenken of mijn wens om te schitteren op het toneel nu is uitgekomen of juist helemaal niet.

Vanmiddag om vier uur: www.theatercarre.nl