Dagelijks archief: juni 20, 2010

Cursus omgaan met tijd

Het was gezellig druk bij de cursus omgaan met tijd. Gek genoeg hadden we allemaal tijd gevonden om naar de eerste bijeenkomst te komen. Dat is gek omdat ons probleem juist was dat we nooit tijd kunnen vinden voor elkaar. Dat is niet alleen gek, maar ook jammer. Maar tijd, zo leerde de mevrouw van de cursus ons, is ook maar door mensen verzonnen. Er zijn verschillende manieren om naar tijd te kijken, vertelde ze. Snel bladerden we in onze blackberry’s. Volgens de cursusleidster was er altijd een mogelijkheid om agenda’s te synchroniseren. Als je het maar heel graag wilde. Alle cursisten zuchtten. Ik probeerde nu al zo lang een datum te vinden om het tuinhuis van een vriendin feestelijk te openen. Het tuinhuis begon alweer in verval te raken. En nu zat ik hier op de cursus Tijd. Ik zat er al een uur. Een kostbaar uur waarin ik ook had kunnen afspreken met vrienden. De cursusleidster deelde het lesmateriaal voor de volgende week uit. Ik vroeg me opeens af of ik wel op de goede cursus zat.

Neem TIJD voor god
en lees Zijn woorden
die hij jou geeft
voor elke dag.
Neem TIJD voor god
ontdek de bijbel
opdat jij TIJDEN
herkennen mag.