Sientje

Mijn vriendin Sientje was ooit het mooiste meisje van de klas. Zo mooi dat de jongen die zes jaar lang vanaf een bankje achter in de klas verliefd op haar was er later een tv-programma van maakte. Hij noemde het ‘het mooiste meisje van de klas.’ Op een dag zaten mijn vriendin en ik te eten bij een restaurant aan de Prinsengracht. Er kwam een grote blonde man aan onze tafel staan. Hij deed zijn best om niet te blozen toen hij mijn vriendin vroeg of zij – als de vrouw om wie het hem allemaal te doen was geweest – in zijn televisieshow wilde meedoen. Mijn Sientje lachte hard en hartelijk. Natuurlijk wilde ze dat niet doen. Ze had niet voor niets cum laude drie studies afgerond, de halve wereld over gereisd en al het spaargeld van Skandinavië netjes belegd voor een grote bank. Dat had ze allemaal gedaan zodat mensen wisten dat ze behalve mooi ook nog reteslim was. ‘Dan niet,’ zei de grote blonde man enigszins teleurgesteld. ‘Als je ooit nog een programma maakt over het slimste meisjes van de klas,’ riep Sientje hem na, ‘dan ben ik je vrouw.’ Hij hoorde het al niet meer, de doofste jongen van de klas.

Geef een reactie

