Ik ben twee vrouwen

Maandag begint in Amsterdam Vers voor de pers. Dan presenteren de uitgeverijen hun nieuwe boeken aan de pers. En omdat schrijvers en journalisten zo leuk samengaan, lopen ze daar in grote aantallen rond. Zelf heb ik twee toegangskaarten. Een waarop mijn naam staat en het woord journalist en een waarop naast mijn naam Moon staat, de uitgeverij waar mijn kinderboeken verschijnen. Die dag ben ik dus zomaar twee vrouwen. Misschien ga ik mezelf wel interviewen. Of begin ik zomaar uit mezelf te vertellen over mijn nieuwe boek. Wie weet neem ik mezelf wel mee uit koffie drinken. En tijdens de borrel na afloop heb ik vast ook heel veel plezier als twee vrouwen. Misschien worden we wel heel erg dronken, de schrijfster en de journaliste. Of krijgen we ruzie met elkaar. Misschien dat een van ons na afloop gewoon naar huis fietst en de ander de trein naar Berlijn neemt, of Parijs of Breda. Dan schrijven we elkaar lange brieven, mijzelf en ik. Het is leuk om twee vrouwen te zijn. Als u ons ziet lopen bij Vers voor de pers, vergeet ons dan niet aan te spreken.

Geef een reactie

