Dagelijks archief: november 7, 2011

Mijn zeven gebochelde broers

Ik heb zeven gebochelde broers. Sommige mensen vinden dat gek, maar dat is alleen omdat ze zelf geen zeven gebochelde broers hebben. Ik hou van alle zeven even veel, hoewel ze dat zelf tegenspreken. Je kunt niet van alle zeven even veel houden, vinden zij. Dan sla ik ze hard op hun bochels. Een plagerijtje, want ze voelen dat toch niet. Mijn zeven gebochelde broers maken zich zorgen om hun zusje, dat ben ik. Ze vinden mij zielig omdat ik uit elkaar ben. Ik verzeker ze dat het helemaal niet zielig is om uit elkaar te zijn. Niet zo zielig als zeven bochels hebben in elk geval. Ik vertel ze dat er heus wel mannen zijn die mij nog leuk vinden. Dan knikken mijn broers en zeggen dat zij mij in ieder geval leuk vinden. En sturen mij dan als troost zevenendertig cd’s van Thelonious Monk en een heel fijn cd’tje dat Sigh No More heet. Dat komt goed uit want sinds ik uit elkaar ben heb ik alle tijd om naar muziek te luisteren. Dank jullie wel!