Schrijfbril

Vier keer per jaar ga ik naar de opticien om mijn ogen te laten testen. Niet omdat ik bang ben dat er iets met mijn ogen is, maar omdat ik bang ben dat er niks mee is. Ik wil namelijk heel graag een bril, maar heb helaas hele goede ogen. Soms heeft de opticien schoon genoeg van mij en dreigt dan om mijn oogdruk te meten. Dan pakt hij een ballonnetje en blaast met venijn ijskoude lucht op mijn oogbol. Soms smeert hij me een zonnebril aan zodat ik niet helemaal met lege handen buiten sta. Maar vandaag bleek ik zomaar een oogafwijking hebben van plus 0,0004 en mag ik een leesbril. Wat in mijn geval eigenlijk een schrijfbril is. Ik ben een gelukkig mens.

 

3 Reacties op “Schrijfbril

  1. Mijn opticien noemt het een werkbril. Hoe is met jouw boek?
    Vriendelijke groet

  2. echt een blikopener.

  3. Je kunt toch ook gewoon een bril met vensterglas nemen?

Geef een reactie

