Dit wordt jouw jaar

‘Dit wordt jouw jaar’, dat was de titel van het boek dat ik las. Ik las het omdat ik de schrijver ervan moest interviewen voor Psychologie Magazine*. Bij het zien van de titel alleen al kreeg ik de slappe lach. Het was al november, dus als dit jaar mijn jaar zou worden, dan moest ik opschieten. En anders het jaar wel. Ik had er hoge verwachtingen van, van dat jaar. Tot dat moment was mijn jaar juist heel erg niet mijn jaar. Ik had het met liefde aan iemand anders geschonken. Ik had zelfs al iemand in gedachten die ik graag mijn jaar cadeau zou doen. Inclusief alle tranen die ik huilde. Voor wie het nog niet wist, ik ben uit elkaar. Of, ik wás uit elkaar. Want sinds een paar maanden ben ik weer heel. Met zorg zijn alle stukjes van mij weer aan elkaar gelijmd. En er is een prachtige man die het niet erg vindt dat ik besta uit aan elkaar geplakte stukjes. In tegendeel hij vindt dat zelfs charmant. De meeste stukjes heeft hij zelf in elkaar gezet, alsof ik een bouwpakket was van Ikea, met een zak losse onderdelen en een handleiding zonder woorden. De laatste dagen van het jaar breng ik met die man door. Nog maar vijf dagen, maar het is ontegenzeggelijk mijn jaar, 2011.

*Het interview zelf is te lezen in het januarinummer van Psychologie Magazine, dat nu in de winkel ligt.

4 Reacties op “Dit wordt jouw jaar

  1. Een doe-het-zelver heeft jou dus weer in elkaar gezet?
    Fijne jaarwisseling!
    En dat 2012 jullie jaar mag worden.
    Vriendelijke groet

  2. I’m your man/fan (muziekkwis) :-)

  3. Wauw! Wat fijn om te lezen. Fijne jaarwisseling dan maar, mooi mozaiekmens.

  4. dat ik dat op nieuwjaarsdag mag lezen.
    stille schrijfsters groot nieuws!

Geef een reactie

