Boven is het stil

Morgen lever ik het manuscript in van mijn nieuwe boek, Domweg gelukkig op het platteland. Toen ik een half jaar geleden bij mijn uitgever kwam met het idee voor een boek over stadsmensen op het land, had ik als werktitel ‘Ik kan geen koe meer zien’. Mijn uitgever rolde onder de tafel van het lachen. Maar vrienden op het land kwamen in opstand. De titel zou veel te stads zijn. Het werd Domweg gelukkig op het platteland.

Na morgen breken rustige dagen aan. De Vereniging Natuurmonumenten heeft me tot mijn verrassing een huisje aangeboden om uit te rusten. Ik mag er een weekend zitten om over de polder uit te kijken. Ik stook een vuurtje, drink een glaasje jenever en lees Boven is het stil, van Gerbrand Bakker. Nooit eerder heb ik mij zo verheugd op het landleven.

Geef een reactie

