Mijn politieke soulmate en ik

Vlak voor de verkiezingen vond ik via writersblock mijn politieke soulmate. Ik ben dol op testjes invullen. En zo vond ik Ard van der Steur, nummer 39 op de VVD-lijst. Ik zette de foto van Ard op mijn blog, schreef een stukje over mijn politieke soulmate en dacht daarna geen seconde meer aan hem. Tot vorige week. Mijn politieke soulmate stuurde me een mailtje. Iemand had hem geattendeerd op mijn blog en hij had gelachen om mijn stukje over hem. Als ik in de buurt was, kon ik langskomen voor een glas wijn. Want als er een ding duidelijk was geworden uit de politieke test, dan was het wel dat hij en ik van drinken houden. Waar we het dan over moesten hebben, vroeg ik me af. Misschien kon ik zijn campagneleider worden. Vanaf zijn onverkiesbare plaats moet er wel iets heel ergs veranderen, wil hij nog in de kamer komen. Ik zou elke dag een stukje over hem kunnen schrijven op mijn blog. Ik zou een busje kunnen kopen met op het dak zijn hoofd in piepschuim. Daarmee zou ik heen en weer rijden over het binnenhof. Ik zou lezingen kunnen houden, mijn journalistieke contacten aanspreken en op elke lantaarnpaal in het land een sticker kunnen plakken met de tekst: Stem op Ard (misschien moet ik daar een leukere tekst voor vinden). Ik zou op markten t-shirts uitdelen met daarop het hoofd van Ard en ik zou mijn kantoortje aan de gracht ombouwen tot campagnecentrum. En zoals een goede campagneleidster dat doet, zou ik zijn naam op mijn arm laten graferen. De komende vier jaar zou ik me geen minuut hoeven te vervelen.

Maar ja, ik heb al een verloofde, twee minnaars, drie vrienden, vier vriendinnen, vijf kinderen en zes huisdieren. Waar moet ik in hemelsnaam de tijd vandaan halen om een politicus op een onverkiesbare plaats aan een kamerzetel te helpen? Ik heb dus bedankt voor het aanbod om wat te gaan drinken, maar wie hem wil hebben, mag.

Een Reactie op “Mijn politieke soulmate en ik

  1. Had het nou toch maar gedaan. Dan had u nu een Kamerlid aan zijn zetel geholpen!

Geef een reactie

