Bas Nibbelke

Wie zich ernstig verveelt kan op Wikipedia de dag of datum intypen. Zelf ga ik daar meestal pas toe over als ik dertig keer mijn mail heb gecheckt, al het glas naar de glasbak heb gebracht en als ik de zaterdagkrant twee keer heb gelezen. Je moet werkelijk op het dieptepunt van de verveling aankomen om te kunnen genieten van de nutteloze dagfeiten op Wikipedia. Je hoeft er niet eens stoned voor te zijn, al helpt dat wel. Maar nee, verveling moet je ondergaan in volledige staat van nuchterheid.

Zo lees ik dat vandaag de verjaardag is van de Nederlandse zanger Bas Nibbelke. Who the hell? Het is ook de geboortedag van Stendhal. Kijk, die zegt me weer wel wat. Sterker nog, ik heb zijn Le rouge et le noir als negentienjarige in een nacht uitgelezen. Zou Bas Nibbelke de Stendhal van de Nederlandse muziek zijn? Heb ik niet goed opgelet dat ik niet weet wie hij is… Ergens in Nederland viert Bas Nibbelke nu zijn verjaardag. Misschien wel in hetzelfde cafe als de vriend die vandaag zijn 33ste verjaardag viert. Ik kon er niet naartoe omdat ik zo nodig een verhaal voor Psychologie Magazine moest afmaken. Maar in plaats daarvan verdoe ik mijn tijd met onzinnige feiten opzoeken op Wikipedia, zoals alles wat ik altijd al heb willen weten over Bas Nibbelke…

Geef een reactie

