Pioenrozen

Het liefst had ik een geheime aanbidder die mij elke week een bos bloemen stuurde. En om alle misverstanden uit de weg te ruimen: het gaat mij niet om de aanbidder, maar om de bloemen. Ik kan niets leukers bedenken dan dat er op een doordeweekse dag bloemen worden bezorgd op mijn kantoortje aan de gracht. De journalisten – en 1 dichter – met wie ik mijn kantoortje deel, lieten vorig jaar elke week een bos bloemen bezorgen. Een verjaardagscadeau om nooit meer te vergeten. Soms kwamen er ook bloemen van mensen die ik nog net op tijd voor een tram wegtrok, of van mensen die ik uit de gracht had gevist. Twee dagen geleden kreeg ik een bos tulpen van een journaliste die Tulp heet en vandaag werd er een bos bloemen bezorgd door een journaliste van Vrij Nederland die ik aan een boektitel had geholpen. Omringd door tulpen en pioenrozen, weet ik het nu zeker: ik had nooit schrijfster moeten worden. Ik moet een bloemenstalletje beginnen!

Geef een reactie

