Midzomernacht

Opnieuw heb ik me laten overhalen om aan een hardloopwedstrijd mee te doen. Het is mijn eigen schuld. Een jaar geleden begon ik vol enthousiasme aan een trainingsschema voor een halve marathon en liep op een van de eerste dagen per ongeluk 17 kilometer. Mijn hardloopvrienden in de buurt waren onder de indruk. Ze bogen diep voor me als ik langsliep, ik was de enige die bij de bakker geen nummertje hoefde te halen en zelfs de postbode zwaaide naar me. Helaas was dit beginnersgeluk, want in de weken erna zwoegde ik me hijgend door acht of negen kilometer heen. En toen het seizoen van de terrassen aan het water begon, liep ik zelfs helemaal nooit meer. Drank en hardlopen gaat helemaal niet goed samen.

Toch heb ik me laten overhalen om op midzomernacht tien kilometer door het Amsterdamse Bos te rennen. Na afloop gaan we picknicken in het bos met veel champagne om de langste dag te vieren.Vandaag begin ik met mijn hardloopschema. Ik begin met een duurloop in D1 en doe morgen iets dat fartlek heet. Er staan intervaltrainingen op mijn schema, duurlopen in D2, herstellopen van een half uur en sprintjes. Ik hoef me de komende weken nooit meer te vervelen!

Geef een reactie

