Mind Magazine

‘Psychologie voor een leuker leven’, dat is de ondertitel van het nieuwe tijdschrift Mind Magazine. Maanden geleden – er lag nog sneeuw – werd ik gebeld door een redactrice die me vroeg of ik wilde werken voor een blad waar ze niets over mocht vertellen. Mijn nieuwsgierigheid won het van mijn tijdgebrek. Ik moest naar een geheime locatie, ergens in de buurt van Hoofddorp. In een kantoortje zonder meubels zaten de redactrice en de hoofdredactrice. Uit niets was op te maken voor welk blad ze werkten. Nog voor ze een woord hadden gezegd, schoven ze een papier onder mijn neus dat ik moest ondertekenen. Ik legde zwart op wit vast dat ik niets mocht vertellen. Dat was niet moeilijk, want ik wist ook van niets. Ik kreeg een berg leuke opdrachten mee en ging aan de slag. Ik interviewde hoogleraren, onderzoekers, schrijvers kwam uiteindelijk bij een promovenda die grappig genoeg ook niet mocht vertellen waar ze mee bezig was. Het werd een surrealistisch telefoongesprek waarbij ik niets mocht zeggen over het blad waar ik voor werkte en zij niets mocht vertellen over de resultaten van haar onderzoek.

Sinds gisteren mag ik tegen iedereen vertellen dat ik voor Mind Magazine werk, het leukste psychologieblad dat ik ken. Hoewel ik er bij moet zeggen dat ik ook nog van Psychologie Magazine hou, het blad waar ik ook al jaren met plezier voor werk.

Tussen alle leuke mensen die ik gisteren bij de lancering in de Kring ontmoette, was 1 zure man. Hij vond dat het blad prima in de leesportefeuille paste, tussen de Story en de Panorama. Ik vertelde hem dat de leesportefeuille al lang niet meer bestaat. Ik sloot hem op in de bezemkast en dronk champagne met mijn redactrice. ‘Drink je altijd zo veel?’ vroeg ze. Ik knikte.

Geef een reactie

