E-flirt

Op een dag zat ik achter de computer van mijn man en verscheen er een msn-bericht van ene Jannie. ‘En, lekker gegeten?’ vroeg ze. Ik kende de regels nog niet en overtrad ze allemaal door terug te schrijven: ‘ja hoor, heel lekker.’ Jannie ging door, haar zinnen werden steeds gezelliger, de mijne steeds ongezelliger. Of hij aan haar dacht… nee hoor, ik dacht nooit aan haar. Of hij zich hun wandeling bij maanlicht nog kon herinneren… nee, die was ik compleet vergeten. Ik hield ook niet zo van de maan. Of hij haar mooi vond… nee, ik vond haar spuuglelijk en niet om aan te zien. Het was een wonder dat ze de straat op mocht zonder een jutezak over haar hoofd te trekken. En dan die naam Jannie, gatver!! En wat deed ze zo midden in de nacht op MSN, dat wilde ik nou wel eens weten. Halverwege de msn-conversatie schreef ik dat ik niet was wie zij dacht dat ik was. Ik was zijn vrouw. Ze vatte het gelukkig luchthartig op en we babbelden nog een tijdje door. Toen mijn man thuis kwam van zijn etentje, beet ik hem toe: ‘Je krijgt de groeten van Jannie.’ Daarna praatte ik een week niet tegen hem, maar het kan ook een jaar zijn geweest. Woedend was ik. Maar ik had wel MSN ontdekt en de geheimen van de stiekeme conversaties op rare tijdstippen. Ik schreef mails naar vrienden die eigenlijk geen vrienden zijn en sms-te zoete woorden naar een leuke man van lang geleden. Ik raakte steeds bedrevener in het schrijven en begreep niet dat niet iedereen acht uur per dag aan het mailen was. Mijn werk raakte in het slop. Ik werd ontslagen.

E-flirting heet dat, zei de journalist die ik ontmoette in de Kring. Hij gaf me zijn kaartje en knipoogde. De volgende avond mailde ik hem: ‘En, lekker gegeten?’

Geef een reactie

