De Kring – II

Mijn leukste herinnering aan societeit De Kring in Amsterdam is die aan een prachtige zwarte vrouw die naast me kwam zitten en mij begon te zoenen. ‘Sorry,’ zei ze daarna, ‘ik ben gewoon heel erg lesbisch.’ Daarna volgden meer avonden in de Kring. Ik legde een biljartje met de negentig jaar oude mannetjes die er altijd komen en danste er met Fabiola, de nachtburgemeester van Amsterdam. in de Kring is het altijd leuk.

Gisteravond was ik uitgenodigd door Jerome, de dichter met wie ik een kantoortje aan de gracht deel. Hij droeg er voor uit eigen werk. Goede vriendin en collega als ik ben, beloofde ik te komen. Helaas blijk ik een vriendin van niks, want ik viel om acht uur in slaap op de bank en werd er pas om middernacht wakker. Nou ja, dinsdagavond is natuurlijk helemaal geen avond om naar de Kring te gaan. Woensdag is altijd beter.

Geef een reactie

