Spunk by night

Een paar weken geleden kreeg ik een uitnodiging van Spunk om voor hun ‘Spunk by night’ te schrijven. Het mocht ranziger dan ranzig zijn, als het maar iets was wat het daglicht niet kon verdragen. Ik doe natuurlijk niets liever dan schrijven over seks met dieren (of leden van het koningshuis, brrr), over misvormingen van het menselijk lichaam en over ziektes met zwerende wonden, maar hoe zeer ik ook mijn best deed, er kwamen alleen maar reine gedachtes in mij op.

Sinds die uitnodiging vraag ik me af of mijn eigen weblog niet te braaf is. Of er niet een ‘blog by night’ moet komen waarbij ik gedetailleerd verslag doe van mijn meest donkere kant. Na een nacht ‘soul searching’ met veel wodka, kwam ik tot de conclusie dat ik geen donkere kant heb. Ik flos mijn tanden, ik veeg de stoep, ik betaal mijn rekeningen op tijd, ik heb geen geheime minnaar en ik zet zelfs geld opzij voor mijn pensioen. En terwijl ik dit schrijf, loopt er een vrouw langs mijn raam. Ze ziet eruit als een vrouw die haar tanden flost, haar rekeningen op tijd betaalt en haar stoep veegt. Ze stopt bij het bankje dat voor mijn huis staat en raapt iets op van de grond. Ik zie haar drinken. Wanneer ze weg is, loop ik naar het raam en zie dat ze een blikje bier heeft opgeraapt dat de jongens die ‘s nachts op dat bankje zitten hebben achtergelaten. Zonder dat ze het weet, heb ik haar donkere kant gezien, de alcoholverslaving waar niemand in de buurt iets van af wist. Ik ben heel blij dat ik geen donkere kant heb. Ik ga nu mijn stoep vegen. Bierblikjes weggooien en peuken rapen.

Geef een reactie

