Cursus herkennen I

Hoe herken je iemand die je gaat interviewen? Die vraag hield mij vanochtend bezig toen ik voor het station van Maastricht wachtte op een man die die ik daar zou ontmoeten. Vanuit de trein had ik voor de zekerheid gebeld om te vertellen dat ik een zwarte bloes en rok aan had en een knalgele tas bij me had. Na twee minuten wachten, stopte er een auto voor me. Een niet helemaal vriendelijke oude man toeterde en blij dat het herkennen zo makkelijk was verlopen, stapte ik in. Geergerd wenkte hij de vrouw die achter mij stond. Ik mompelde wat excuses en wachtte nog een tijdje op de juiste man (die zwaaiend op de fiets naar me toe kwam). Nooit bij vreemde mannen in de auto stappen, had mijn moeder mij nog gewaarschuwd. Voor je het weet zien je vrienden je terug in een nagespeelde scene in opsporing verzocht. Onbekende vrouw met zwarte bloes en gele tas in reepjes gesneden en in de Maas gevonden, niet leuk.

Geef een reactie

