6 minuten

Nico de Niet kwam terug van een dagje naar het strand. In de keuken werd hij onwel en viel, plop, op de grond. Gelukkig waren daar zijn buren Paul van Onderen en Ed Gladstone. Met wat hartmassage en mond-op-mondbeademing brachten zij Nico de Niet weer tot leven. En dat allemaal in zes minuten. Dit verhaal las ik vandaag paginagroot in een advertentie in de krant. ‘Overlevingsverhalen’ heette de gezellige rubriek, een advertentie van de Hartstichting. Nu ben ik dol op het lezen van rouwadvertenties, maar overlevingsadvertenties? Hoe nobel het doel ook is van de Hartstichting, ik hoef niet te weten dat er een paar mensen zijn die hun hartstilstand hebben overleefd. Ik heb ook van alles overleefd: een gebroken hart, een tropische ziekte, een helikopterongeluk, een aanvaring met een Rijnaker. En nu ik weet dat overlevers ook advertenties in de krant kunnen zetten, voel ik opeens de onbedwingbare behoefte om daarmee te adverteren.
Kijk, ik leef nog, tadaaaa! En jullie, dode sukkels, hebben lekker het nakijken. Hadden jullie ook maar wat meer geluk moeten hebben, net als ik.

Geef een reactie

