Ik blog vaarwel

blogschrijfster-op-vakantie.jpg‘Gaat het wel goed met je?’ vroeg mijn collega-schrijfster per sms. ‘Er is toch niks aan de hand?’ mailde een ander. ‘Waar blijf je, wij zijn er wel, maar jij bent er niet,’ sprak weer een andere collega paniekerig mijn voicemail in. Een kerstborrel aan mij voorbij laten gaan was niks voor mij. Ik, de ongekroonde Prom-queen van de kerstborrel zat zomaar thuis, alleen, met zevenentwintig flessen Marie-Henriette die ik per ongeluk had besteld, dom zappend op de bank.En terwijl mijn collega’s Ethiopisch bananenbier dronken en sigaren rookten en dansten op de bar, keek ik naar Het Gesprek. Na 41 keer op het knopje van de afstandsbediening drukken kon ik de moed niet meer opbrengen om terug te zappen. En zo keek ik naar twee mannen aan een tafel. Ze hadden het wel ergens over, maar ik wist niet waarover. Ik was te moe om te luisteren. Halverwege het gesprek stond een van de mannen, die verdomd veel op Huub Stapel leek, op en liep naar de wc. Zijn gast aan tafel bleef een beetje verbouwereerd achter. Hij keek me aan, dwars door de camera. Ja, daar zaten we dan, de man zonder gesprek en de prom queen zonder prom.Met de grootste moeite vond ik de kracht om op de uit-knop te drukken van de tv en besloot dat het even genoeg was met al dat geschrijf. Deze blogschrijfster is moe en gaat een paar weken op vakantie. Een beetje hangen in een buitenhuis en schrijven aan het kinderboek dat over een maand al af moet zijn.Ik zeg: ik wens u een mooie kerst. Op 31 december ben ik weer onder de mensen, champagne drinkend op het plein met de fontein. 

Geef een reactie

