2008 x zo leuk als vorig jaar

manon-new-years-eve.jpg
‘Wat is je sterrenbeeld?’ vroeg de vrouw die ik niet kende. ‘Haha, mijn sterrenbeeld, wie wil dat nou weten?’ lachte ik met drie glazen champagne in een hand en zeven flessen in de andere. ‘Raad maar,’ daagde ik haar uit. Ze raadde vijf sterrenbeelden waar ik nog nooit van had gehoord. De vrouw die ik niet kende bleek astrologe te zijn. Ze schreef er zelfs boeken over en had een astrologie-rubriek in een krant. Ik lachte nog harder. Wat een gekkigheid om over te schrijven. Ze keek me minzaam lachend aan. Mijn reactie was precies de reactie die paste bij mijn sterrenbeeld. Ik heb een beetje een naargeestig sterrenbeeld, zo blijkt. Ik ben niet alleen heel kritisch en argwanend, maar ook nog vreselijk opgeruimd. Ik doe niets liever dan de hele dag het huis opruimen en poetsen wat maar te poetsen valt. Nu kon ik mijn lachen werkelijk niet meer houden. Ik heb een hekel aan stofzuigen, wassen, strijken, afwassen en ik moet bekennen dat ik zelfs nog nooit een wc heb schoongemaakt.
De vrouw die ik niet kende vroeg hoe laat ik was geboren. Alsof ik me dat herinner! Ik belde mijn moeder, het was oudjaar en middernacht, dus ik moest haar toch nog spreken. Ik bleek om vier uur ’s middags geboren te zijn. Al kon mijn moeder ook dat niet met zekerheid zeggen. Het is ook al zo lang geleden en bovendien had ook zij al een glas champagne of twee op. Maar de vrouw die ik niet kende was blij met de informatie. Ik bleek een ascendent te hebben dat alles goed maakte. Een sterrenbeeld waaruit blijkt dat ik vrolijk en zorgeloos en heel erg rommelig ben.
‘Wil je weten wat 2008 voor je in petto heeft?’ vroeg ze, want astrologen zijn de enigen die nog “in petto” zeggen. Ik luisterde met een half oor, maar ving nog net op dat het iets turbulents wordt met nieuwe mogelijkheden en iets met mijn financiën. Zoiets als 2007, maar dan net even anders.

Geef een reactie

