Schaken met Helen

Sinds ik een nieuwe hobby heb, doe ik niets zinnigs meer. Ik vergeet boeken te schrijven, kijk niet meer om naar mijn blog, vergeet te eten en verwaarloos mijn kinderen. Via chess.com speel ik schaak via internet. Na mijn eerste partij veegde ik mijn tegenstandster met gemak van het virtuele bord. ‘F*cking hell, you’ve played this game before’ schreef mijn tegenstander Helen. Een dag later vroeg ze revanche. Vier uur lang speelden we vanaf twee kanten van de stad een nagelbijtend spannende partij. Diep gebogen over mijn toetsenbord sloeg ik haar torens van het bord en veegde ze al mijn pionnen opzij. ‘White won’ verscheen er om een minuut voor zeven op mijn scherm. Juichend zat ik achter mijn scherm. Als mijn lezertjes mij straks niet meer lezen, vinden ze mij in het virtuele schaakcafé.
chess-met-helen.jpg

Een Reactie op “Schaken met Helen

  1. 12 April 2008: 14e J. de Kluyver Jeugdschaaktoernooi

    Op 12 april 2008 wordt het 14e J. de Kluyver Jeugdschaaktoernooi gehouden te Spijkenisse. Het zal weer een gezellig toernooi worden voor schakers van elk niveau. Er worden weer ongeveer 200 deelnemers verwacht, waarvan 10 á 15 spelers in de invitatiegroep (voor eerdere kampioenen en landelijke topschakers) en de rest op leeftijdscategorie (A t/m E). Begeleiders mogen ook meedoen in de A-categorie (die verder voor spelers t/m 25 jaar is) en deelnemers hoeven geen lid te zijn van een schaakvereniging. Het toernooi telt mee voor de Grand-Prix reeks van de Rotterdamse Schaakbond. Ook is er o.a. een simultaan van een Internationaal Meester. Meer informatie over het toernooi, een inschrijfformulier en deelnemerslijsten en foto’s van voorgaande jaren staan op: http://www.jeugdtoernooi.sv-spijkenisse.nl

Geef een reactie

