Mac Book Air

In 1991 kocht ik mijn eerste laptop. Het was een loodzwaar kastje dat nogal op een naaimachine leek. Hij was in ieder geval zo zwaar als een naaimachine. Trots als ik was op mijn naaimachinetop wandelde ik er mee over straat, het apparaat luchtig heen en weer zwaaiend net zo lang tot mijn arm uit de kom viel. Vijftien jaar later kocht ik een macbook. Parmantig liep ik er mee naar mijn kantoortje aan de gracht en terug. Het macboekje paste in mijn schoudertas, al paste er verder niks meer in die tas en zeulde ik om die reden ook nog altijd een plastic boodschappentas met me mee met daarin mijn geld en make-up. Mijn laptop en ik waren onafscheidelijk. Je moest van goede huize komen om tussen mij en mijn macbook te komen.
Tot vandaag. Want vandaag ontdekte ik per ongeluk dat er zoiets bestaat als een mac book air. Kleiner, dunner, lichter dan welke laptop dan ook. Mijn macbookje ziet er opeens uit als een lompe naaimachine en ik kan er alleen nog maar naar kijken en denken: god, wat ben jij dik. Dan zegt mijn macbook: wat je zegt ben je zelf, met je kop door de helft, met je kop door de muur, ben je morgen lekker zuur. Het is het eind van een prachtige vriendschap tussen mij en mijn lompe laptop.

Geef een reactie

