De huisarts die liever stukadoor is

huisarts-die-liever-stukadoor-was2.jpg

Na maanden van interviewen is het nieuwe boek van Marion Witter en mij bijna af. Het interview voor het titelverhaal was het laatste interview dat ik deed, begin september. Daarna werd alles anders. Ik sprak niemand meer, trok me terug in mijn zelfverzonnen studeerkamer en schreef alles op wat ik had gehoord. Verhalen over mensen die hun leven van de ene op de andere dag hadden omgegooid. De advocaat die liever masseuse was, de galeriehoudster die liever Spaanse les gaf, de jonge internetmiljonair die een weeshuis op Lombok begon, de taxichauffeur die filmer werd, de zakenvrouw die haar eigen hondenschool begon, de man die eerst luchtverkeersleider was en nu onderwaterfilmer en nog tien andere verhalen.Vorige week kwam de taxichauffeur slash filmer langs om te lunchen. Het leek een eeuwigheid geleden dat ik hem had geïnterviewd. Ergens in juni op een prachtige zomeravond, achterin zijn tuin in Bussum. Ik liet hem de cover van het boek zien. Leuk, vond hij, al begreep hij niet waarom we voor de verleden tijd hadden gekozen. Dat wisten we zelf eigenlijk ook niet. Maar hij had gelijk.
Daarom heet het boek straks:De huisarts die liever stukadoor is

Geef een reactie

