Dagelijks archief: februari 14, 2008

Ria Valk, Gerrit Golf en Lee Towers

lee-towers.jpg

Niets is zo saai als jeugdherinneringen van mensen die je niet kent, daarom zal ik niet te lang uitweiden over mijn eigen zonnige jeugd. Maar voor de rol die Lee Towers daarin speelde, maak ik graag een uitzondering. Mijn broer en ik verkleedden ons elke zaterdag voor ons eigen zangtoernooi, hij als Ria Valk, ik als Lee Towers. Zijn ‘preitjes op mijn dijtjes’ versus mijn ‘it’s gonna be a bright bright sunshiny day’. Soms haalde ik in de buurt handtekeningen op tegen Ria Valk, gewoon om mijn broer te plagen. Hij verstopte wel eens mijn zonnebril (noodzakelijk voor wie Lee wil nadoen), maar verder waren Ria en Lee nooit een bron van ruzie. Dat wij als zingende cross-dressers onze zaterdagmiddagen doorbrachten, vond zelfs mijn moeder, die ervoor gestudeerd had, niet raar. Raar werd het pas toen Ria Valk opeens in het echt in onze straat verscheen. Ze had een geheime verhouding met onze supermarkteigenaar Gerrit Golf (Over die naam zijn we ons pas later gaan verbazen…)Een week later lagen in de supermarkt in onze straat bladen, DE bladen, met op elke cover het onthullende verhaal van Ria Valk en haar minnaar Gerrit Golf. Wij konden als vrienden van Ria onze lol niet op. In zijn eigen winkel lazen mijn broer en ik de meest sappige details over onze Gerrit Golf. De afspraak was wel dat we nooit een grap mochten maken over de preitjes en worstjes in de winkel. Dat was overigens niet moeilijk want wie de bladen, DE bladen, las, kon zijn lachen al bijna niet houden.Uiteraard liep het allemaal heel verdrietig af, zoals altijd met gekke affaires. En uit piëteit voor Gerrit Golf, besloten wij om onze persiflages op Ria voortaan maar te staken. En zonder Ria was het ook niet meer leuk om Lee na te doen. Gerrit Golf verkocht de supermarkt aan de Spar en maakte nog een beetje furore met zijn eerste singeltje: Binke, banke, bonke! Ria ging weer terug naar haar man en trad op als Elvis Presley-imitator. Alleen Lee Towers kwam er goed vanaf, ha!