Gay bar

 manon2april2008.jpg Het voorjaar komt eraan, zei het lezertje. Daar was nog niet veel van te merken toen ik door de stromende regen over de Zeedijk in Amsterdam fietste, op weg naar een ‘wig party’ in de Queen’s Head. Ik had mijn droef gelaat met theater-make-up in vrolijke lentekleuren geschilderd. Ik was mijn eigen zon. Weg winterdepressie. Ik ontmoette een meisje, op een eerste date met een jongen die verderop stond. Ze hadden elkaar ontmoet in Haarlem en nu had hij haar mee uitgenomen in Amsterdam. Ik vroeg of ze het niet gek vond dat hij haar op een eerste date meenam naar een gay bar. Het meisje had er nog niet bij stil gestaan. ‘Denk je dat hij homo is?’ vroeg ze, haar blonde lokjes koket heen en weer zwiepend. Ik keek naar de jongen, omringd door andere jongens die ook allemaal naar hem keken. ‘Nee joh,’ loog ik en ik lachte haar vriendelijk toe. Het meisje haalde opgelucht adem en stond de rest van de avond alleen in een hoekje.

Geef een reactie

