Seks en overspel

De redacteuren met wie ik op reis ging naar Club Med hadden me gewaarschuwd. Alle gesprekken zouden over seks en overspel gaan. Eenmaal aangekomen op het eiland in de zon bleken niet de gesprekken, maar de redacteuren over seks en overspel te gaan. Ze stortten zich in de armen van de man van het kaasbuffet, lonkten naar de golfleraar en wurmden zich onder de djellebah van de ober. ‘Wat ik liever wilde?’ vroegen de redacteuren. ‘Een man die seks had met mij en aan een ander dacht of een man die seks met een ander had en aan mij dacht?’ Het bleek een strikvraag, want mannen schijnen altijd voor optie 1 te kiezen, vrouwen altijd voor optie 2. Ondanks de waarschuwing was ik overdonderd door het thema. Vraag mij om een avond lang te praten over Prins Maurits en ik draai er mijn hand niet voor om, maar seks en overspel, wat kon ik daar nu over zeggen? Maar de redacteuren gaven niet zo snel op. ‘Stel,’ zei een redactrice met luide stem, terwijl ze haar zonnebril op het puntje van haar neus schoof, ‘dat je al tien jaar geen seks hebt gehad en dan komt deze man in je leven….’ Ik vroeg haar welke man ze bedoelde. ‘De man die nu het terras op komt,’ zei ze, haar hoofd zwiepend in de richting van de lichtroze man in korte broek die langs ons liep. ‘Stel je moet seks met hem hebben.’ Ze sloeg haar benen over elkaar en schortte haar rok wat hoger op. ‘Je bedoelt de Belg?’ vroeg ik. ‘De Franstalige Belg?’ vroeg ze. Ik schudde met mijn hoofd. ‘Nee, de tweetalige Belg,’ fluisterde ik. De redactrice schoof de zonnebril terug op haar neus. ‘Jij weet toch alles over Prins Maurits?’ vroeg ze snel. Ik knikte. Daar wilde ze alles, maar dan ook alles over horen. De roze man die nu hoopvol onze kant op keek, leek teleurgesteld en liep met hangende schouders naar het kaasbuffet. Daar gebeurde tenminste nog wat. 

 

 

Geef een reactie

