De huisarts die liever stukadoor was III

Door de stromende regen fietste ik over de Herengracht in Amsterdam met een plastic tasje van Uitgeverij Bert Bakker aan mijn stuur. Daarin de tien eerste exemplaren van mijn nieuwste boek. Het is eigenlijk het allerleukste moment van een boek schrijven. Die vijf minuten op de fiets van de uitgeverij naar mijn kantoortje op de gracht. Het moment waarop het boek er wel al is, maar nog niet in de winkel ligt. Als alle bladzijden nog naar drukinkt ruiken en het boek alleen nog maar van mij is. Een jaar geleden was de werktitel nog ‘De chirurg die liever tuinman was’, maar mijn co-auteur en ik konden nergens een chirurg vinden met groene vingers. Gelukkig maar, want het titelverhaal van dit boek is een fijn verhaal geworden. ‘Welk verhaal ik het leukst vond?’ vroeg de vrouw van de radio, die mij belde terwijl ik met de tas boeken aan het stuur door de regen zwiepte met mijn fiets. Ik vond het een gekke vraag. Iedereen in dit boek is namelijk even leuk. Jammer voor u, lezertje, dat u nog twee weken moet wachten. 

3 Reacties op “De huisarts die liever stukadoor was III

  1. Dat boek moet ik lezen. Ik word dan weliswaar geen stucadoor, maar anders is het wel.

  2. Misschien freelance schrijver worden? Per 1 juli bijvoorbeeld….

  3. Hallo Manon,
    Ik heb je boek gekocht! De eerste drie vehalen gelezen… en toen liet ik het op een hectische dag op het station liggen😦 Nu heb ik juist het titelverhaal niet gelezen… en dat was nou juist het verhaal waar ik zo benieuwd naar was (ik doe aan “het lekkerste voor het laatst bewaren”). Heb je dat verhaal misschien voor mij als een pdf ofzo?
    Groeten, Pernette

Geef een reactie

