Te huur: kantoortje aan de gracht

Of ik wel goed bij mijn hoofd was, vroegen de schrijvers van het kantoortje aan de gracht. Het kantoortje dat wij al tien jaar deelden was het mooiste kantoortje van heel Amsterdam. Van heel Amsterdam? Van het hele land, van Europa, de wereld, het hele melkwegstelsel. Waarom ik dan weg ging, wilden ze weten. Ik moest ze het antwoord schuldig blijven. Waarschijnlijk zit er een draadje los in mijn hoofd, misschien zelfs wel een heleboel draadjes. Toch staat mijn besluit vast. Ik ga het kantoortje verlaten en op zoek naar een nieuwe werkplek. Na de zomer ben ik een schrijver zonder bureau. ‘Weet je wel dat je nooit meer iemand vindt als wij?’ vroegen de schrijvers. Ik knikte. Na de zomer ga ik op zoek naar een nieuwe werkplek. Wie nog een leuke plek in Amsterdam weet, kan mij bellen. Ik ben meestal heel gezellig. Ik zet hele smerige koffie, maar ik ben wel heel makkelijk in de omgang. Ik betaal altijd op tijd mijn huur, behalve soms. Wie mijn oude werkplek wil overnemen, kan mij ook bellen. Het kantoortje aan de gracht is om te werken zo leuk. En wie mij na de zomer elke dag in de openbare bibliotheek ziet zitten, met mijn ziel en mijn laptop onder de arm, weet dat alles anders is gelopen, maar vooralsnog heb ik goede hoop dat alles goed komt.

Geef een reactie

